. وب اپلیکیشن  . خلاقیت  . بازی تنگرام آنلاین
بازی آنلاین تانگرام

بازی تنگرام آنلاین

بازی های فکری نقش موثر در پرورش ذهن ما دارند . همانطور که جسم انسان به ورزش برای نشاط و تندرستی احتیاج دارد ذهن و مغز نیز به ورزش نیاز خواهد داشت. اما چگونه می توان این کار را انجام داد؟ پاسخ ساده خواهد بود ، انجام بازی های فکری مانند بازی تنگرام آنلاین که ورزش خوبی برای ذهن ما محسوب می شود.

بازی تانگرام چیست ؟ + شبیه ساز آنلاین بازی تانگرام آنلاین

بازی تانگرام (به چینی: 七巧板 ، Tangram ، به معنای واقعی کلمه به معنای هفت تخته مهارت است) که به آن تانگرام نیز می گویند ، پازلی متشکل از هفت قطعه مسطح با شکل هندسی متفاوت بوده که در کنار هم قرار می گیرند و شکل می گیرند. هدف از این پازل ایجاد یک شکل خاص (طرح دادن کلی یا مشابه یک موضوع) با استفاده از هر هفت قطعه است که نمی تواند همپوشانی داشته باشد.

در این بخش می خواهیم علاوه بر توضیح جامع از این بازی ابزار تعاملی را برای انجام بازی آنلاین تنگرام نیز ارائه دهیم.

تاریخچه بازی تانگرام

بازی تانگرام در چین در زمان سلسله سونگ اختراع شد و سپس در اوایل قرن نوزدهم با تجارت کشتی به اروپا منتقل شد. مدتی در اروپا بسیار رایج شد و در طی جنگ جهانی اول دوباره گسترش یافت. یک روانشناس چینی ، تانگرام را “قدیمی ترین تست روانشناختی جهان” توصیف کرد ، اگرچه برای سرگرمی و نه تجزیه و تحلیل طراحی شده بود.

فواید بازی تانگرام

یک بازی کوچک چینی ، ۱۰۰۰ ساله ، حاوی مجموعه ای از اشکال با اندازه های ثابت (فقط ۷) است. کودکان از ۵ سال به بالا می توانند از آن برای یافتن اشکال مختلف از طرح خود استفاده کنند زیرا:
_ به رشد خلاقیت کودکان و نوآوری آنها کمک می کند.
_ برای حل مشکلات دیدگاه های بهتری به ذهنتان می رسد. زیرا باعث تقویت قوه تعقل و تأمل در مباحث می شود.
_ برای یادگیری رعایت دستورات و مختصات و فرم گرایی به شما قدرت می دهد.
_ همچنین به تمرکز و یادگیری مهارت های یافتن کلیشه ها کمک می کند.

ریشه ی کلمه ی تانگرام

منشأ دقیق کلمه “تنگرام” مشخص نیست. اما مطابق آنچه که به نظر می رسد هجای “-gram” از یونانی γράμμα (“نامه نوشته شده یا نامه ای که باید ترسیم شود”) باشد. همچنین اعتقاد بر این است که هجای “Tan” از زبان چینی است که به معنای “گسترش” است.

شکل هندسی قطعه ها در بازی تانگرام

این بازی از هفت قطعه هندسی تشکیل شده است: پنج مثلث مختلف (هر یک دو ضلعی و ایستاده است) ، که عبارتند از: دو مثلث بزرگ ، دو مثلث کوچک و یک مثلث مرکزی ، یک مربع و یک متوازی الاضلاع ، و این قطعات با هم یک مربع منظم را تشکیل می دهند.

بازی تانگرام در خانه

برای همه ما بسیار آسان است که یک چنین اسباب بازی را از روی مقوا ضخیم ، از تخته سه لا ، یا از ورق های پلاستیکی رنگی درست کنیم ، مانند: مردم ، خانه ها ، حیوانات و اشکال مختلف زیبا.

بازی تانگرام آنلاین

بازی آنلاین تانگرام داناکوییز کاملا مشابه نمونه واقعی طراحی شده و کاربر به راحتی در محیط شبیه سازی شده آن قادر خواهد بود پازل های مختلف تنگرام را حرکت بدهد. حرکت دهی پازها با نگه داشتن کلیک چپ موس در سیستم های کامپیوتری صورت می پذیرد و در نهایت می توان با کنار هم قرار دادن پازل ها شکل مفهومی را نیز ایجاد نمود.

این بازی در دسته محصولات آموزش و پرورش خلاقیت داناکوییز قرار داد که مدرسین دوره های آموزشی خلاقیت کودکان و یا خود کودکان می توانند به صورت آنلاین ان را انجام دهند.

بازی تنگرام آنلاین

ویژگی های بازی خلاقیت تنگرام آنلاین ۱

کشیدن و حرکت دادن اشکال هندسی به دلخواه

امکان چرخش به چپ و یا راست با نگه داشتن همزمان کلیک چپ و دکمه های چپ و یا راست کیبود ( برای فعال سازی یک بار بر روی صفحه کرم رنگ کلیک کنید)

بازی آنلاین تانگرام

ویژگی های بازی خلاقیت تنگرام آنلاین ۲

کشیدن و حرکت دادن اشکال هندسی به دلخواه

ارسال نظر

19 + 5 =