. وب اپلیکیشن  . ریاضی  . رسم عمود منصف پاره خط آنلاین
رسم عمود منصف پاره خط آنلاین

رسم عمود منصف پاره خط آنلاین

عمود منصف پاره خط

مبحث عمود منصف موضوعی است که یادگیری آن در سه بخش خطوط ، مثلث ، زاویه و حتی دایره در ابزارهای آموزش آنلاین ریاضی مورد بحث قرار می گیرد. در داناکوییز ابزارهای آنلاین مختلفی قرار داده شده تا هر کدام از این موارد را بتوان در یک محیط تعاملی آموزش داد . عمود منصف پاره خط یکی از مباحثی می باشد که در ششم دبستان به دانش آموزان آموزش داده می شود. در این پایه تحصیلی علاوه بر اثبات عمود منصف پاره خط نحوه رسم آن را نیز با استفاده از خط کش و پرگار توسط معلم به به دانش آموزان آموزش می دهند.

تعریف نیمساز

در هندسه تقسیم چیزی به دو قسمت مساوی یا متقارن که معمولاً توسط یک خط انجام می شود را نیمساز می گویند. نیمسازهای متغیری که بیشتر در نظر گرفته می شوند ، نیمساز پاره خط (خطی که از نقطه میانی یک قطعه مشخص عبور می کند) و نیمساز زاویه (خطی که از راس یک زاویه عبور می کند ، که آن را به دو زاویه مساوی تقسیم می کند).

در تعریف این موضوع باید گفت خطی است عمود بر پاره خط که آن را به دو قسمت مساوی تقسیم می کند و زاویه ای ۹۰ درجه با پاره خط دارد. برای تدریس آن بهترین راه آموزش و یادگیری رسم عملی آن در کنار شرح جزیات می باشد که در ابزار فوق تمامی مراحل را به صورت زیبا و انیمیشن برای آموزش قرار داده شده است.

اثبات عمود منصف پاره خط

همانطور که گفته شد بهترین راه برای بیان موضوع فوق و ارائه بهتر به دانش آموزان رسم و مشاهده مرحله به مرحله می باشد. برای انجام این کار به ابزارهای لازم مانند پرگار ، خط کش و مداد نیاز داریم تا بتوانیم مراحل رسم را به خوبی انجام دهیم. در ابزار آموزشی فوق از ابزارهای گفته شده برای رسم بهره گرفته شده که گام به گام به صورت متحرک صورت می پذیرد.

رسم عمود منصف پاره خط بصورت آنلاین

در شرایطی که ارائه ابزارهای آموزش آنلاین و بهره گیری از تکنولوژی جدید می تواند به کیفیت ارائه مطالب انتقالی به دانش آموزان کمک نمایید در داناکوییز ابزاری را قرار داده ایم تا مدرسین و حتی دانش آموزان بتوانند به راحتی مرحله به مرحله رسم آنلاین آن را مشاهده نمایند.

آموزش مرحله به مرحله رسم عمود منصف پاره خط :

  • دهانه پرگار را بیش از نصف طول پاره خط باز کنید.
  • به مرکز هر دو سر پاره خط کمان هایی را بزنید بطوریکه کمانها در نقطه ای یکدیگر را قطع کنند.
  • سپس با یک خط کش نقاط برخورد در هر دو سمت پاره خط را به هم وصل کنید.
  • می توانید با مداد علامت زاویه قائم را نیز رسم کنید.
  • تبریک می گوییم شما مراحل رسم را به خوبی انجام دادید.

در زیر می توانید به صورت متحرک و با ابزارهای گفته شده به صورتی زیبا و جذاب تمامی مراحل را گام به گام مشاهده نمایید.

رسم عمود منصف پاره خط آنلاین

مشخصات ابزار شبیه ساز فوق

نمایش مرحله به مرحله رسم به صورت متحرک و آنلاین

طریقه استفاده از پرگار و خط کش برای رسم

قابلیت کنترل هر مرحله بازگشت به مرحله قبل و یا ادامه مراحل

ارسال نظر

نوزده + 16 =