. وب اپلیکیشن  . ریاضی  . رسم نمودار آنلاین توابع
رسم نمودار آنلاین توابع

رسم نمودار آنلاین توابع

در ریاضی یکی از بخش های مهم رسم نمودار آنلاین توابع مختلف است که نشان گر رفتار تابع نسبت به متغیر های ورودی است. اگر بتوان فرایند انجام این کار را ساده کرده و بیشتر به درک عملکرد آن پرداخت یک گام موثر در رشد سرعت یادگیری خواهد بود. رسم نمودار توابع آنلاین با نقطه داناکوییز این مهم را می تواند با جزئیات و مشخصات کامل و کافی به صورت لحظه ای در اختیار شما قرار دهد.

نمودار توابع

توابع رابطه بین اعضای یک مجموعه بوده که با توجه به داده ورودی یک خروجی منحصر به فرد تولید می کند. کیمیت های ورودی می توانند اعداد متغیر باشند که در نهایت پس از قرار گیری در معادله تابع، خروجی مورد نظر را به ما دهد. ورودی یک تابع را معمولا با X و خروجی را با Y نمایش می دهند.

در این بخش یک ابزار ویژه با امکاناتی کامل و جامع جهت رسم نمودار آنلاین توابع معرفی می گردد که از طریق آن می توانید مشاهدات دقیق تر و برسی بهتری را با خروجی توابع مختلف داشته باشد.

مشخصات رسم نمودار آنلاین توابع با نقطه

در ریاضیات و پس از ایجاد مبحث هندسه تحلیلی و نمودار دکارتی، می توان به صورت رسم نمودار توابع به صورت دقیق تر و با تحلیل بهتر عملکرد یک تابع را در ورودی های مختلف مشاهده نماییم. جمع بندی کامل در زمانی می تواند در رابطه با توابع کامل گردد که عملکرد آن را با استفاده از رسم نمودار توابع آ«لاین در ورودی های مختلف مورد تحلیل و برسی قرار دهیم.

رسم نمودار آنلاین توابع همانند دیگر ابزارهای آموزشی آنلاین می تواند دانش آموزان را با سرعت بیشتر و کیفیت بالاتری به درک مفهوم توابع و عملکر آنها آشنا نماید. رسم نمودار توابع کسری، نمودار توابع مثلثاتی، نمودار تابع قدر مطلق، رادیکالی، درجه اول و دوم تنها بخشی از این ابزار آنلاین جامع می باشد.

نمودار سهمی آنلاین

نمودار سهمی یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین نمودارهای موجود در ریاضیات است که برای نشان دادن تقسیم بندی و توزیع مقادیر مختلف به صورت نسبی استفاده می‌شود. این نمودار اغلب در دروس آمار و احتمالات به کار می‌رود و به ویژه در مفاهیمی مانند درصد، فراوانی، تراکم و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این نمودار، دایره به شکل دایره یک کل را نمایش می‌دهد و قسمت‌های مختلف آن به اندازه مقادیر متناظر با هر قسمت شکسته شده‌اند. با استفاده از رسم نمودار سهمی آنلاین، به سادگی می‌توان توزیع درصدها و توزیع فراوانی‌های یک مجموعه را به تصویر کشید و تفسیر کرد.

راهنمای استفاده از رسم نمودار آنلاین توابع

جهت استفاده از برنامه می بایشت در کادر مورد نظر تابع خود را وارد نموده و سپس با کلیک بر روی دکمه نمودار را مشاهده نمایید. در زیر طریق تایپ برخی از توابع مهم قرار داده شده که می توانید از آن کمک بگیرید.

توابع مثلثاتی :
(sin(x) cos(x) tan(x) sec(x) csc(x) cot(x

توابع هیپربولیک :

(sinh(x) cosh(x) tanh(x) sech(x) csch(x) coth(x)

تابع قدر مطلق : (abs(x

برای مثال برای مشاهده نمودار |y=|x آن را به صورت (y=abs(x می نویسیم

توابع رادیکال : (sqrt(x

برای مثال برای مشاهده نمودار (y=√(x آن را به صورت (y=sqrt(x می نویسیم

چند تابع مهم :

(ln(x) log(x) sqrt(x) abs(x) floor(x) ceil(x) u(x

و بسیاری از توابع دیگر

رسم نمودار آنلاین توابع

مشخصات رسم آنلاین نمودار توابع

نمایش آنلاین انواع توابع مختلف

محاسبه و نمایش دقیق مختصات هر نقطه از نمودار روی محور X و Y

نمایش نقاط ماکسیمم و مینیمم

نمایش مختصات دقیق نقطه بر خورد دو نمودار

امکان نمایش تعداد نامحدودی نمودار توابع به صورت همزمان و با رنگ متفاوت

ارسال نظر

شش − 6 =