. وب اپلیکیشن  . فیزیک  . شبیه ساز آموزش قرقره ها در فیزیک
شبیه ساز آموزش قرقره ها در فیزیک

شبیه ساز آموزش قرقره ها در فیزیک

قرقره ها در فیزیک

قرقره ها یکی از ابزارهای پرکاربرد جهت تسهیل در جابجایی و بلند اجسام سنگین  است که با قانون دوم نیوتن می توانیم ان را مورد برسی قرار دهیم . با استفاده از یک قرقره که دارای یک طناب همگن باشد می تواند با نیرویی کمتر از وزن جسم آن را بالا کشید. شاید شما هم در جاهای مختلف مانند ساخت و ساز ساختمان و یا بالابر آسانسورها این نوع قرقره ها را دیده باشید. مبحث آموزش قرقره ها در کتاب علم نهم بوده که در آن انواع قرقره ثابت و مرکب تشریح داده شده است.

شبیه ساز قرقره ثابت

یکی از انواع پرکاربرد قرقره ها در فیزیک ، قرقره ثابت می باشد که در جای خود بدون حرکت متصل شده است. در واقع به قرقره ای گفته می شود که قلاب آن در جایی ثابت است. در این نوع از قرقره ها سرعت جا به جایی نیروی مقاوم برابر با نیروی محرک است.

شبیه ساز آموزش قرقره ها در فیزیک | آموزش آنلاین قرقره ثابت

در شبیه ساز آموزش قرقره ها در فیزیک زیر ،  یک قرقره در دو حالت مختلف متغیر های زمان و میزان جا به جایی را در اختیار شما می گذارد. همانطور که می دانیم اگر نیروی کشش در هر دو طرف قرقره ها متفاوت باشد قرقره تا زمان برابر شده نیروهای کشش در هر دو طرف شروع به جا به جایی می کند.

در شبیه ساز آموزش قرقره ها در فیزیک زیر می توانید بصورت کاملا تعاملی مبحث قرقره ها در علوم دهم را مورد آزمایش قرارداده و نتایج حاصل از ان را مورد بحث قرار دهید.در این ابزار شبیه سازی فیزیک می توانید برای هر سمت یک وزنه را انتخاب نموده و با کلیک بر روی گزینه شروع به صورت کاملا تعاملی حرکت وزنه ها را در هر دو سمت مشاهده نمایید.

شبیه ساز آموزش قرقره ها در فیزیک

محاسبه آنلاین نیروی کشش طناب ، زمان و جا به جایی به صورت کاملا تعاملی و شبیه سازی شده

امکان قراردادن وزنه و یا جسم متحرک در دو طرف طناب

نمایش مقدار جا به جایی وزنه ها به صورت سایه در دو طرف قرقره

ارسال نظر

11 − هشت =