. وب اپلیکیشن  . ریاضی  . شبیه ساز آموزش تقارن محوری ، مرکزی ، چرخشی
شبیه ساز آموزش تقارن محوری

شبیه ساز آموزش تقارن محوری ، مرکزی ، چرخشی

تقارن چیست ؟

شناخت و درک هندسی جهان پیرامون ما شامل اشیا ، حیوانات ، ساختمان ها و هر شی ممکن از لازمه های زندگی است . از کاربرد های این شناخت می توان به علم مهندسی اشاره نمود که در آن ایجاد یک ساختار نیازمند کسب دانش لازم در زمینه اشکال مختلف هندسی می باشد.

تقارن مفهومی است که می تواند به نظم و یکپارچگی دیدگاه ما نسبت به پیرامون اثر بخش بوده و نیز به ما در شناخت و درک ساختارهای مختلف کمک نماید. تقارن از قرینه می آید ، تکرار یک تصویر حول یک خط یا نقطه که همانند آن در حالت آینه ای حول محود و چرخشی حول نقطه بوجود می آید.

شبیه ساز آموزش تقارن محوری به صورت آنلاین

آموزش مفهوم تقارن در قالب شبیه ساز تعاملی می تواند درک بهتری برای شما نسبت به موضوع به ارمغان آورد. معلمین می توانند به جای رسم روی تخته کلاس و یا نمایش تصاویر ، با استفاده از شبیه ساز  آموزش تقارن فوق از ویژگی های مختلفی برای یادگیری دانش اموزان بهره ببرد. همچنین خود دانش آموزان نیز می توانند به تحقیق و پژوهش در زمینه تقارن محوری و مرکزی بپردازند.

ویژگی های شبیه ساز آموزش تقارن آنلاین

تقارن در سه نوع محوری مرکزی و چرخشی وجود دارد که در این شبیه ساز می توانید تقارن نقطه ، خط ، مثلث و مستطیل را حول محور y=x و y=-x روی محور مختصاتی xy مشاهده نمایید. علاوه بر این تقارن حول محور X و Y شما امکان مشاهده آن حول یک معادله خطی درجه ۱ را نیز خواهید داشت.

شبیه ساز آموزشی فوق به صورت یک نرم افزار آنلاین تقارن عمل می کند ، شما می توانید نقاط مختلف شکل مورد نظر خود را روی محور مختصاتی جا به جا نموده و به صورت آنلاین تغییرات را مشاهده نمایید. علاوه بر این تغییر پارامتر های محور معادلاتی را نیز در اختیار دارید.

شبیه ساز آموزش تقارن محوری

مشخصات شبیه ساز

نمایش تقارن نسبت به محور X و Y

نمایش تقارن نسبت به محور y=x و y=-x

نمایش تقارن نسبت به معادله درجه یک y=mx+c

تغییر مختصات نقاط شکل و نمایش تغییرات به صورت آنلاین

نمایش محور تقارت به صورت مشخص با رنگ متفاوت

دیدگاه‌ها

  • گمنام

    دی 25, 1401

    با سلام اللهم عجل لولیک الفرج.
    با اجازه از برنامه استفاده و از داخل سایت وبرنامه فیلم برداری کرده در کلاس مجازی شاد نمایش می دهیم.

    پاسخ

ارسال نظر

چهار × یک =