. وب اپلیکیشن  . الکترونیک  . طراحی آنلاین مدار الکترونیکی DC
طراحی آنلاین مدار DC

طراحی آنلاین مدار الکترونیکی DC

مدار dc چیست ؟

مدار های DC یا جریان مستقیم ( Direct Current ) به مدار های اطلاق می شود که جریان الکترونیکی در آنها دارای تناوب نبوده و به صورت مستقیم در مدار وجود دارد. عموما اکثر پروژه های الکتریکی به صورت طراحی مدار DC انجام می پذیرد و  دلیل ان هم کاربردی بودن وسایل ساخته شده از آنها مانند تلویزین های صفحه تخت ، تلفن های همراه و … می باشد.

طراحی آنلاین مدار DC

یکی از روش های بسیار مناسب برای آموزش الکترونیک در دنیای امروز استفاده از روش های آنلاین و شبیه سازی فرایند هایی است که آماده سازی آنها در شرایط واقعی سخت ، هزینه بر و یا غیر ممکن است. طراحی آنلاین مدار DC یکی از این روش هاست که دانشجویان و نوآموزان می توانند در محیطی کاملا شبیه سازی شده در کنار مشاهده عملکرد قطعات الکترونیکی مختلف در مدار ، خروجی های آنها را نیز برسی و ازمایش نمایند.

شبیه ساز مدار الکترونیکی ساده

در شبیه ساز فوق پایه ای ترین مفاهیم الکترونیکی را می توانید مشاهده نمایید. با استفاده از ابزارهایی مانند سیم ، باتری ، لامپ ، مقاومت و همچنین منبع جریان یک مدار الکتریکی را به صورت آنلاین طراحی نمایید. پس از طراحی آنلاین مدار ، در صورتی که قطعات به طور پیوسته به یکدیگر متصل باشند می توانید حرکت بارهای مثبت را در مدار مشاهده نمایید.

همچنین در تب دوم نیز با تغییر ولتاژ علاوه بر تغییر سرعت جریان ، نور لامپ نیز با توجه به افزایش یا کاهش ولتاژ تغییر یافته و شعاع پرتو نور اطراف آن کم و زیاد می گردد. ابزار دیگری که شبیه ساز طراحی مدار الکترونیکی DC قرارداده شده است ولت متر و آمپر متر بوده که به صورت بسیار زیبا و جذاب می توانید با قرار داده پراب ها در هر نقطه از مدار ، مقدار ولتاژ و یا جریان را مشاهده نمایید.

موارد استفاده از شبیه ساز طراحی آنلاین مدار DC

گاهی اوقات در فرایندهای اموزشی نیاز داریم تا نتایج حاصل از آزمابش ها را نیز به نوآموزان و دانشجویان نمایش دهیم . این کار سبب می شود آنها با مفاهیم گفته ارتباط بهتری گرفته و بتوانند به خوبی نحوه کارکرد و استفاده از آن را فرا بگیرند. استفاده از ابزارهای آزمایش آنلاین و شبیه ساز می تواند کمک بزرگی به معلمین و اساتید آموزشی برای انتقال مطالب مختلف علمی باشد.

طراحی آنلاین مدار DC

طراحی ساده برای آموزش مفاهیم پایه الکترونیک

دارای ولت متر و آمپر متر برای اندازه گیری مقدار ولتاژ و جریان

تغییر آنی مقدار مقاومت و باتری و مشاهده تغییرات صورت گرفته روی مدار

ارسال نظر

5 × سه =