. وب اپلیکیشن  . الکترونیک  . محاسبه آنلاین مقاومت موازی و سری
محاسبه آنلاین مقاومت موازی

محاسبه آنلاین مقاومت موازی و سری

در دنیای امروز، با توجه به پیشرفت فناوری، محاسبه آنلاین مقاومت های سری و موازی یکی از کاربردی‌ترین مفاهیم در رشته برق و الکترونیک می‌باشد. برای این کار، باید از ابزارهای آنلاین مانند داناکوییز کمک گرفت. به طور کلی، توسعه اینترنت امکان محاسبه مقدار سری و موازی مقاومت با استفاده از فرمول‌های ریاضی را فراهم می‌کند.

مقاومت های سری و موازی

مقاومت الکتریکی یکی از قطعات پر کاربرد در مدارات مختلف الکتریکی است که ممکن است به تعداد و دفعات در قسمت های مختلف مدار مورد استفاده قرار گیرد. محاسبه مقاومت موازی و سری در تحلیل کلی مدار به ما کمک می کند که لازمه آن دانش محاسبه مقاومت سری و موازی است.

در یکی از شبیه سازهای آموزشی داناکوییز به محاسبه آنلاین مقاومت از روی رنگ و در دیگری به محاسبه رنگ مقاومت از روی مقدار آن پرداخته بودیم. در این شبیه سازهای الکترونیک تلاش ما جهت دریافت مقدار مقاومت و عکس آن بوده است.

اما در این قسمت ما مقدار مقاومت را به طور مشخص داریم و در تلاشیم تا معادل آن را در شرایط مقاومت سری و موازی بدست آوریم.

محاسبه مقاومت موازی

در شرایطی که مقاومت های الکتریکی به صورت موازی به هم ( مطابق شکل زیر )  بسته شده باشند مقاومت معادل موازی به شکل زیر محاسبه می گردد.

در شکل موازی ، مقاومت معادل Rt بوده که از حاصل جمع مقاومت ها به صورت ۱ بر مقدار مقاومت بدست می آید. در شبیه ساز محاسبه آنلاین مقاومت موازی و سری که در پایین قرار دارد شما می توانید معادل را بر حسب تعداد مقاومت ورودی بدست آورید.

محاسبه مقاومت موازی

محاسبه مقاومت سری

در حالت سری بسته شدن مقاومت ها ، مانند یک رشته پیوسته از در کنار هم قرار گرفتن مقاومت ها مطابق شکل زیر ایجاد می شود . ، مقاومت معادل سری نیز به سادگی و از حاصل جمع تک تک آنها مطابق زیر بدست می آید.

محاسبه مقاومت سری

محاسبه آنلاین مقاومت موازی و سری

در نرم افزار آنلاین محاسبه گر فوق کافی است در ابتدا مشخص کنید که قصد محاسبه آنلاین مقاومت موازی دارید یا سری . سپس در کادر مشخص شده تعداد مقاومت برای محاسبه آنلاین را وارد نمایید.

در این صورت به تعداد اعداد وارد شده کادر خالی ایجاد می شود که در هر کدام می توانید مقدار مقاومت را وارد نمایید و در نهایت با کلیک بر روی دکمه محاسبه ، مقدار عددی مقاومت معادل سری و یا موازی را مشاهده نمایید.

کاربرد محاسبه آنلاین مقاومت معادل

کسب نتایج حاصل از تحلیل محاسبه آنلاین مقاومت معادل نیازمند دریافت پاسخ های صحیح عددی است تا ما را به مشاهده نتایج درست تر هدایت نماید. برای شروع ابتدا خودتان با قلم و خودکار شروع به رسم کنید و یا حداقل معادل سری و موازی را حساب کنید. بعد از آن می توانید در تحیلی مدارات بزرگتر و یا آموزش مفهوم محاسبه مقاومت موازی و یا سری از ابزار آنلاین استفاده نمایید.

محاسبه آنلاین مقاومت موازی

محاسبه آنلاین مقاومت موازی به تعداد نامحدود

محاسبه آنلاین مقاومت سری به تعداد نامحدود

ارسال نظر

1 − 1 =